El Consell d’Eivissa adquireix per deu mil euros una “escultura de ca eivissenc” a un desconegut autor novell

El Consell d’Eivissa ens ha sorprès avui amb l’adquisició per deu mil euros d’una “escultura de ca eivissenc” El ca, obra d’un desconegut autor novell, és en realitat un motllo fet amb reïna sintètica i repintat amb dubtós gust per l’”artista italià” Maurizio Boscheri.

Boscheri és un perfecte desconegut al món de l’art, tant espanyol com internacional. Les úniques referències que trobem sobre l’artista són les que dóna la pròpia Galeria Pi Art d’Eivissa al seu web, juntament amb algunes referències a les xarxes socials sobre les seves molt “particulars” obres “animalístiques”. Bàsicament és dedica a la venda de làmines decoratives, a preus assequibles per a combinar amb el mobiliari, com es pot comprovar a la seva plana web.

Boscheri, afirma ser un “autodidacta” amb menys de deu anys d’experiència a les arts visuals. Sembla que això no li impedeix cobrar uns preus astronòmics, que no estan a l’abast de molts artistes eivissencs, amb reconegudes i consolidades trajectòries artístiques.

El Consell d’Eivissa l’ha adquirit – segons afirma al seu comunicat – per al fons d’art de la institució. Pareix que no és obstacle, que el citat fons manqui d’obra significativa de molts dels artistes que al llarg del segle XX han treballat a Eivissa, assolint la majoria d’ells una important repercussió, per la seva qualitat, al món artístic nacional i internacional.

Això si -segons ens informa, el citat comunicat – una de les escultures de ca eivissenc creades per Andreu Moreno i interpretades per diferents artistes, ha format part de la decoració de la recent Passarel·la Adlib 2016. Segurament això justifica la seva espectacular cotització, i l’hi confereix un gran prestigi artístic.

Moreno per la seva banda si és un artista. De fet ja va vendre al Consell eivissenc, l’escultura de la rotonda del Passeig Marítim, per la mòdica quantitat de 60.000€. Per suposat, la citada escultura de rodona també apareix farcida de cans podencs, a sobre d’una ma desproporcionada i monstruosa que fa l’alegria i treu tot l’imaginari del bon humor dels nostres visitants des de fa uns anyets. Aquesta va ser la seva primera obra important desprès d’haver dissenyat..si..uns podencs…com trofeus per diverses institucions. Sis anys de carrera, i quatre exposicions més o menys espectaculars -en el sentit d’espectacle – pels carrers de l’illa, pareixen ser suficients per assolir una important cotització.

La galeria venedora, P | Art – que pot cobrar una comissió de venda entre el trenta i el seixanta per cent del valor de l’obra (de tres a sis mil euros) – afirma que destinarà mil cinc-cents euros a l’Escola d’Arts d’Eivissa. Cóm es durà a terme aquesta donació és un misteri, donat que l’escola no té personalitat jurídica per a rebre donacions, i en tot cas s’hauria de fer la donació a la Conselleria del ram. Tampoc sabem quina quantitat ha cobrat ja la citada galeria – sense tenir en compte la publicitat gratuïta que li estam fent entre tots – per la cessió del canets, o si això d’ara n’és el pagament.

La vicepresidenta segona i consellera d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, Marta Díaz, ha rebut avui l’escultura de mans de la responsable de la galeria i promotora d’aquest projecte artístic, Patrizia Longarini. Longarini va sortir en reiterades ocasions als mitjans eivissencs durant l’estiu, exigint tota casta de facilitats de part dels ajuntaments i de les institucions públiques per a col·locar arreu els seus canets – una operació d’autopropaganda i màrqueting – disfressada d’acció cultural. Longarini declarà en diverses ocasions que la col·locació dels cans era sense ànim de lucre. Pareix que ja ha començat a cobrar.

Aquesta acció, amb la que Longarini pretenia “promocionar” la nostra illa, no era més que una còpia burda del “CowParade”, una exhibició internacional pública que ha estat mostrada a les grans ciutats arreu deol món. El concepte és senzill: artistes locals decoren escultures de fibra de vidre amb forma de vaques; desprès les escultures són distribuides pel centre de les ciutats, a llocs públics. Longarini va tenir la delicadessa de substituir les vaques per podencs.

El comunicat afirma que des d’avui mateix podem veure el podenc al hall d’entrada de la seu del Consell d’Eivissa, i que “durant els pròxims mesos, aquesta escultura de ca eivissenc, de nom Dafne, acompanyarà les desfilades que es facin de moda ADLIB com a atractiu i símbol de la creativitat d’Eivissa”.

Segurament que no s’hi han adonat dels magnífics artistes que viuen a la nostra Illa, i que podrien representar amb gran qualitat i dignitat l’autèntica creativitat illenca.

Una vegada més el darrer en arribar enlluerna les nostres autoritats políques amb una actuació certament provinciana. Què opina d’això el conseller de Cultura?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *