Artxipèlag

Observatori de la Cultura de les Illes Balears
Mallorca - Menorca - Eivissa - Formentera

“Redempcions: música del segle XX per a temps convulsos”.

REDACCIÓ PALMA, 30.04.2109. L'Orquestra de Cambra de Mallorca presenta "Redempcions: 
música del segle XX per a temps convulsos".

Juntament amb la música es faran lectures de cartes dels últims afusellats pel III Reich. Actuarà com a solista una de les joves violistes més destacades d’Europa, Patricia Gómez.

L’Orquestra de Cambra de Mallorca oferirà aquest cap de setmana el seu quart concert de Temporada sota el títol de “Redempcions”. Es tracta d’un concert on abordaran repertori d’autors que visqueren la II Guerra Mundial i que els influí en la seva música. Per a accentuar el caràcter social d’aquest concert es faran lectures també de cartes dels darrers afusellats pel règim nazi.

Els concerts tendran lloc el dissabte 4 de maig a les 19h a l’Església des Pont d’Inca (Marratxí) i el diumenge 5 de maig també a les 19h a l’Església de Monti-Sion de Pollença. Intervindrà també com a solista una de les joves intèrprets de la viola més destacades d’Europa, Patricia Gómez. Aquesta jove catalana de tan sols 25 anys a dia d’avui treballa a la Folkwang Kammerorchester d’Essen (Alemanya) i és membre de la Gustav Mahler Jugendorchester i de la Jove Orquestra de la Unió Europea, dues de les institucions musicals més prestigioses del món. A la batuta, el director titular, Bernat Quetglas.

Pel que fa el repertori destaca que les dues obres d’Arvo Pärt (Estònia, 1935) que sonaran per primer cop a les Balears: “Fratres” i “Cantus en memòria de Benjamin Britten”. El caràcter funerari d’aquesta darrera peça entronca amb el “Trauermusik” de Paul Hindemith, obra composta en un sol vespre per a un funeral. De totes formes l’obra central d’aquest concert serà la “Simfonia de cambra” de Dimitri Xostakòvitx, obra composta després de la forta impressió que causà en el compositor veure la ciutat de Leipzig en ruïnes després de la II Guerra Mundial. El compositor, consternat, dedicà l’obra “a totes les víctimes del feixisme i de la guerra”. Música funerària, música inspirada en l’horror; un avís la societat actual i els temps convulsos que vivim.