Sabor italià i veus femenines a la nova edició del festival Eivissa Jazz

REDACCIÓ EIVISSA, 09.08.2019. Els concerts tindran lloc del 3 al 7 de setembre. Hi haurà 
dues jornades de concerts gratuïts a diferents ubicacions a Vila. Les entrades ja es poden 
comprar al canal online de venda de l’Ajuntament

El festival arriba a la seva trenta-unena edició, que se celebrarà a diferents indrets de Vila entre els dies 3 i  7 de setembre. Les dues primeres jornades seran gratuïtes i per la resta de dies es poden comprar les entrades a través del canal de venda online de l’Ajuntament de Vila, a Can Ventosa (a partir del 19 d’agost) i a les taquilles els dies de concert al baluard de Santa Llúcia.

El dia 3, a les 21:30h, a Vara de Rey serà el torn de Natural Focus, un duo de jazz amb influències de rock i electrònica, format per dos dels integrants de Threejay Trio, que ja van actuar al festival l’any 2014. Es tracta del bateria eivissenc Joan Carles Marí i del teclista Joan Solana.

La segona jornada començarà a les 21h a la plaça Sotamurada, el dia 4. Serà el torn de la Big Band Ciutat d’Eivissa que porta dos anys captivant al públic eivissenc en aquest espai recuperat per a la ciutat. A les 22h, actuarà José Carra Trio, una formació encapçalada per un dels pianistes més creatius de la nova escena jazz amb influències de música clàssica, pop, electrònica o música popular però també d’altres disciplines artístiques com la poesia.

Les dues primeres jornades de concerts seran gratuïtes i, a partir del dia 5 els concerts canvien d’ubicació per anar al baluard de Santa Llúcia on tots els concerts seran de pagament. El preu de l’entrada per a cada nit de doble concert és de 12 euros.

El dia 5, a les 21:30h actuarà la cantant Miryam Latrece una elegantíssima proposta que transita pels límits entre l’ R’nB i el jazz amb una delicadesa natural. En el seu projecte personal l’acompanyen el pianista Marco Mezquida, el contrabaixista Pablo Martín Caminero i el bateria i productor Michael Olivera que deixen patent la clara vocació de la cantant per la música negra.

A les 22:30h serà el torn de l’Eivissa Jazz Experience, en format de sextet. La proposta encapçalada per Abe Rábade encara és tota una incògnita. Cada any, els músics convocats pel pianista s’uneixen per donar forma a un concert únic i irrepetible. En els propers dies sabrem quins son els músics que s’aventuren en una nova edició de l’Eivissa Jazz a sorprendre a tot el públic eivissenc.

El dia 6, a les 21:30h arribarà el concert de Kiko Berenguer. El saxofonista de Xàbia (Alacant) és un músic explosiu i carismàtic que explora estils com el flamenc o el jazz per aconseguir un llenguatge personal ple d’emocions.

A les 22:30h arriba un dels plats forts del festival. Martirio y Chano Domínguez prometen no deixar a ningú indiferent. Potser molta gent coneix a Martirio en la seva faceta com a coplista i a recorda per les seves meravelloses ulleres de sol. El que molta gent no sap és que es mou al jazz com si fos el seu entorn natural. Al concert de l’Eivissa Jazz, juntament amb Chano Domínguez, oferiran un homenatge al cantautor cubà Ignacio Jacinto Villa Fernández, més conegut com a ‘Bola de Nieve’. A tots dos els fascina la forma que tenia d’interpretar, amb naturalitat i sense estridències.

La darrera jornada el festival farà un viatge musical fins a Itàlia. A les 21:30h actuarà el Claudio Jr. De Rosa Quartet, els flamants guanyadors del concurs de bandes del festival Getxo Jazz que, com cada any, com a part del premi de la cita basca, tocaran a l’Eivissa Jazz. El jurat de Getxo va destacar Claudio Jr. De Rosa com una figura emergent de l’escena jazzística europea. El jove saxofonista, clarinetista, arrengista i compositor italià va formar el seu quartet al 2016 i inclou a Xavi Torres (piano), Mauro Cottone (contrabaix) i Augustas Baronas (bateria).

I, a les 22:30h, un concert memorable per concloure el festival d’aquest any. Serà el que ofereix el pianista italià Stefano Bollani amb el seu ‘Napoli Trip’.  Amb aquest projecte, Bollani vol transmetre el caràcter alegre i divertit dels napolitans, acostumats a sobreviure a tot i a tots. Un caràcter illenc  i un esperit jazzístic amb el que els eivissencs es poden sentir molt representats.

Bollani és un dels grans noms del jazz europeu contemporani, la seva fama al país transalpí ve donada també per la popularitat del programa de televisió que protagonitza a la RAI. La seva personalitat a sobre de l’escenari fa que els seus concerts siguin una experiència diferent.

El festival de jazz d’aquest any inclourà també una exposició fotogràfica del periodista Ferran Pereyra que tindrà lloc a la sala Refectori de l’Ajuntament Vell.

Tal i com assenyala el regidor de Cultura, Pep Tur, la intenció és que el festival “agafi més cos any rere any”. “Amb l’edició d’aquest 2019 volem consolidar ja un festival amb cinc nits de música gràcies al concert inaugural que portarem a termini a Vara de Rey el dia 3, com ja vam fer en la trentena edició amb el quartet de Muriel Grossmann. A més, també repetirem l’experiència d’acompanyar el festival amb una mostra fotogràfica i anirem explorant altres maneres de acompanyar els concerts, que com cada any tenen el Patrimoni Mundial de la nostra ciutat com a escenari privilegiat”. Sobre el cartell d’aquest any, Tur indica que “s’ha buscat tenir un cartell equilibrat i variat, encara que si s’ha aconseguit o no ho tindrà que dir el públic”.