La biblioteca pública de Muro fou creada a instàncies de l’Obra Social de la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, fet que va suposar un esdeveniment extraordinari per a la cultura d’aquesta poble.
Inaugurada dia 7 de març de 1933, estava situada al centre de Muro, a la Plaça de Sant Martí, compartint edifici amb l’entitat que l’havia feta possible.
L’any 1975, arran d’una remodelació de les oficines bancàries, la biblioteca va ser traslladada al carrer de Jesús. Com a biblioteca pública formà part de la Xarxa de Biblioteques de “la Caixa” fins el 1988. Aquest any, dins d’un canvi d’orientació de l’Obra Social de “la Caixa”, es produí el traspàs de la biblioteca a l’Ajuntament de Muro que n’assumí la titularitat.
La sessió plenària celebrada dia 15 de desembre de 1988 acordà la creació de la Biblioteca Municipal i la seva ubicació a la Casa de Cultura, immoble de nova planta edificat damunt el solar que havia estat la “Plaça del Mercat”. La intenció de l’Ajuntament quan va crear la Biblioteca Municipal era oferir un espai per al foment de la lectura i la formació cultural de tots els murers.
El Ple, celebrat dia 31 de març de 1989, va aprovar el conveni entre el Centre Coordinador de Biblioteques del Consell Insular de Mallorca i l’Ajuntament de Muro per a la integració de la biblioteca municipal dins la Xarxa de Biblioteques de Mallorca.
El 1997 la biblioteca municipal fou traslladada a l’antic quarter de la guàrdia civil, edifici que ha ocupat fins gener de 2015. El mes d’abril d’aquest any la biblioteca retornà al seu lloc d’origen dins el Centre Polivalent de l’Antic Mercat, des d’on segueix oferint els diferents serveis i fomentant el gust per la lectura.
direccio-postal C/ dels Apòstols . 07440 Muro
telefon-fax 971 538 349 /971 537 252
email bibliotecamuro@ajmuro.net