Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

‘Límits de cristall’ La discriminació també és violència

03/11/2017 - 30/11/2017

L’exposició consisteix en una reflexió sobre els límits invisibles però presents en la construcció social de la dona.

Amb motiu del Dia internacional contra la violència de gènere del dia 25 de novembre presentem aquest projecte d’exposició expandida comissariada per Alelí Mirelman en El Mirador. (c/ Set Cantons, 6 . Palma). Un projecte en el qual participen Las Taradas, Laura Marte, Leticia María i Laura Torres Bauzà.

Entre les propostes de les quatre artistes s’ha anat teixint una reflexió calidoscòpica sobre els límits des d’una perspectiva feminista.

Prenent com a referència l’obra d’Ana Mendieta “Untitled (Glass on Bodi Imprints–face) 1973”, on l’artista es deforma contra un límit de cristall transparent, es va proposar a un col·lectiu d’artistes interpretar la seva pròpia relació com a dones, i artistes, contra els límits.

Recordem que el feminisme és un conjunt heterogeni d’ideologies que tenen com a objectiu la igualtat de drets entre tots els éssers humans. El canvi cap a la igualtat resideix en la conciència, sensibilització i la integració de la diferència de forma normalitzada.

El dia 2 de novembre a les 20.00 h presentarem la proposta amb una cerimònia amb música d’Arantxa Andreu – una acció performàtica – i una sessió d’hipnosis com a part de la proposta relacional de Laura Marte “Sortir del Patriarcat és fàcil “a càrrec de Daniel Marmor.

L’exposició es vincularà a una activitat formativa sobre la història de l’art contemporani i els posicionaments de gènere, el 24 de novembre.

El Mirador és un projecte de l’artista Lluís Fuster, un espai que cedeix a altres artistes i que només es pot veure des del carrer les 24 hores del dia. El context que ens ofereix amb els cristalls com a suport expositiu ens brinda l’oportunitat d’apuntar-nos i submergir-nos en les transparències d’una balconada de noves percepcions.

Inauguració: 2 de Novembre a les 20.00 h

Amb el suport d’Illenc i IBDona

 

Leticia María, artista multidisciplinària, interessada a representar el rol social de la dona, la icona i l’estereotip, generalment des de l’àmbit íntim de les vivències quotidianes, que poden arribar a provocar l’absurd d’aquestes escenes d’una manera irònica.

“Cicle” és una obra objectual afirmativa, simbòlica, sintètica i reivindicativa entorn de les 4 fases de la menstruació femenina, mitjançant peces íntimes femenines i ous col·locats en diferents posicions que representen els diferents estats físics i anímics de la dona durant cada cicle.

 

 

 

 

Laura Torres Bauzà (Palma, 1990). Llicenciada en Belles Arts i doctorada en Humanidade per la UPF. En la seva pràctica artística, conflueix la producció plàstica amb l’escriptura. Ha participat en algunes exposicions com: Techno Blood (Sala d’Art Jove de Barcelona, 2017), De dins a fora (INJUVE 2015, Madrid) o Radiografies, a la Galeria Xavier Fiol (Palma, 2015). Per a l’exposició del Mirador, Laura Torres Bauzà ha treballat gràficament un dels poemes del seu llibre “L’inhabitable”, el número V.

 

 

 

 

 

Laura Marte, treballa la pràctica artística com una eina transversal per a la creació de coneixement i discurs sobre polítiques culturals i socials. Els seus projectes s’articulen en contextos específics mitjançant dinàmiques i formats de realització múltiples.
“Sortir del patriarcat és fàcil” consisteix en una proposta que treballa la necessitat de construir una altra manera de ser “homes” dins de les denominades “noves masculinitats” amb la ruptura del model tradicional masculí. A través de cartells publicitaris, situats al Mirador, es convidarà als espectadors a entrar en un procés de canvi. Aquest s’articularà mitjançant un vídeo d’hipnosis clínic elaborat prèviament amb un hipnotitzador professional. Serà enviat a les persones que ho demanin i es farà un seguiment de l’evolució.

 

Las Taradas, és un duo artístic multidisciplinari compost per Mariaema Soler (1983 Mallorca) i Marta Fortes (1983 Saragossa) que reflexiona sobre convencionalismes socials associats al cos i al gènere. Les seves obres busquen la reflexió del públic a través de la seva participació i d’un llenguatge directe i sarcàstic. “Serving Face” és un projecte fotogràfic i pictòric el nom del qual (servint cara) és una frase que usen les drag queens quan nomenen posis molt exagerades i forçades davant les càmeres o el públic i que fa al·lusió a l’artifici del rostre i del cos quan s’exhibeix en societat.
Per a la proposta expositiva presenten una sèrie de fotografies de les mateixes artistes en les quals es mostra a dues dones que posen frontals i en primer pla, amb el rostre totalment impregnat i camuflat amb maquillatge i postissos de pestanyes i ungles.

 

Mostra els detalls

Inici:
03/11/2017
Finalització:
30/11/2017
Categoria d'Esdeveniment:

Organitzadors

Lluís Fuster
Alelí Mirelman

Recinte

El Mirador
C/. Set Cantons, 3
Palma, Illes Balears 07001 Espanya
+ Mapa de Google
Telèfon:
636707993

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Vols afegir algún esdeveniment/acte a l'agenda?

Formulari d'inscripció

Destacats